News

Tutor*in gesucht

News

Wir suchen zum 01. September 2021 eine motivierte Unterstützung für unser Fachgebiet. Wichtig ist uns, dass du Interesse an Lehre und Forschung hast, gerne im Team arbeitest und begeisterungsfähig bist. Zu deinen Aufgaben gehört die Mitbetreuung von Studierenden und die Vorbereitung von Lehrveranstaltungen, die Konzeption und Gestaltung von Arbeitsvorlagen und Semesterdokumentationen, die inhaltliche Redaktion der Online Kommunikation des Fachgebiets und Archivierung.

Sonstige Voraussetzungen: Abschluss des 3. Fachsemesters

InDesign, Illustrator, Photoshop, CAD-Software sowie gute Englischkenntnisse in Wort und Schrift.

Arbeitszeit: 40 Stunden/Monat. Die Stelle ist vorerst befristet auf zwei Jahre.

Kennziffer: T/3638/90-21

Bei Interesse sende dein Motivationsschreiben, Lebenslauf und Arbeitsprobe bis zum 10.08.2021 digital an:

bewerbungen(at)cud.tu-berlin.de

We are looking for motivated support for our chair starting 01 September 2021. It is important to us that you are interested in teaching and research, enjoy working in a team and are passionate. Your tasks will include assisting with the supervision of students and the preparation of courses, the conception and design of work templates and semester documentation, editing the content of the department’s online communication and archiving.

Other requirements: Completion of 3rd semester

InDesign, Illustrator, Photoshop, CAD software,

Good English skills, both written and spoken.

Working hours: 40 hours/month. The position is limited to two years.

If you are interested, please send your letter of motivation, CV and work sample digitally by 10.08.2021 to:

bewerbungen(at)cud.tu-berlin.de